I když výkon, zrychlení, svižnost a atraktivita aut v dnešní době ustupují spíše vlastnostem, jako jsou například spotřeba, praktičnost, pohodlí a výrobní náklady, tak si většina automobilek stále snaží udržet i nějaký ten sportovnější model, aby pokryl i zážitku chtivou klientelu. U české Škodovky tímto modelem samozřejmě myslím Octavii RS. Ta podle nás celkem šikovně spojuje požadavky na vzhled, výkon, spotřebu, praktičnost a na mnoho dalších věcí, které od auta můžete chtít. Kdyby vám sériových 210 koní přestalo stačit a chtěli byste být věrní mladoboleslavské automobilce, tak sice můžete sáhnout po novém dvoulitrovém Superbu, ale nečekejte, že dostanete sportovní vzezření.

Superb je samozřejmě skvělé auto, které nabízí necelých 270 koní a vůbec celkově dobré výkony, ale místo vyloženě sportovního auta budete mít v garáži elegantní limuzínu, pro pány v nejvyzrálejších letech. Tento ‚nedostatek‘ je zapříčiněn koncernovou snahou upřednostňovat Volkswagen před tuzemskou Škodovkou, která má pro německý lidový vůz až nebezpečně velký potenciál. Avšak není důvod k zoufalství, existuje řešení. Tím je úpravce MTM. Ten Vám vaší Octavii RS obohatí o 90 koní, čímž se dostane na metu rovných 300 koní. Což je mimochodem stejně jako má Golf R a o 20 koní víc než, kolika disponuje Seat Leon Cupra. Zkrátka a dobře se z po všech směrech dobrého auta stane ještě lepší. Hodnoty po takové úpravě dosahují akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,7s, točivého momentu 430 Nm. A spotřeba ptáte se? 6,4l/100 km, což vzhledem k výše uvedeným výkonům vůbec není špatné.