Jak už jistě mnoho z Vás ví, tak česká legislativa dnes tuningu moc nepřeje. Tento fakt se většinu času shledává s velkou kritikou nás ‚autíčkářů‘, neboť nám boří představy o našich vysněných autech. Na druhou stranu nacházíme v zákonech jisté pochopení a to hlavně ve chvílích když zahlídneme nesmyslně okřídlenou Felicii s uříznutými pružinami a koncovkou výfuku z obchodu s doplňky za rohem. Dnešní článek, ale nemá s takovou Felicií vůbec nic společného. Proto se s námi pojďte ohlídnout za dobou, kdy měli opravdoví tuneři ještě volné ruce.

Příběh Felicie RRS, jak zní dnes její název, se začal psát v roce 1995, kdy se v Čechách o tuningu ještě moc nevědělo. V tu dobu prošel tento vůz pár úpravami, ale skutečně se to rozjelo až v roce 2002, kdy se začalo zásadně upravovat a auto tak dostalo základ svého budoucího vzhledu. ‚Felda‘ se účastnila Tuning Cupu a její úspěch se dotknul i firmy Sony Xplod, která ve voze prezentuje své výrobky již od roku 2006.

Co se týče karoserie, tak to nejzásadnější, tedy prahy a nárazníky, byly vyrobeny na zakázku dle vlastního návrhu majitele. Součástí zevnějšku se staly i přední maska s nasáváním do interiéru, stříška 5. dveří Airdeign, zpětná zrcátka z BMW M3, zavařené 5. dveře, zavařené kliky, boční blinkry i sání na kapotě. Nechaly se převařit všechny lemy blatníků, do kapoty se zakomponovalo originální sání z vozu Toyota Celica Turbo 4WD a přední nárazník dostal karbonové výplně i deflektory. O čistotu čelního skla se stará centrální stěrač a drobným detailem je i hliníkové víčko nádrže. Zadní lampy jsou lakované a přední světla jsou projektorová ANGEL EYES s LED-diodovými blinkry. Dále na voze najdeme žraločí ploutev a přední i zadní difuzor z karbonu.

Aby se nejednalo jen o vzhled, tak byl převrtán i motor a to na objem 1 490ccm. Agregát také dostal kovanou klikovou hřídel, ostré vačky, závodní výfuk, zapalovací kabely a iridiové svíčky od SPLITFIRE. Dále se nechaly vyleštit sací a výfukové kanály, kvůli usazování karbonu. Na motoru nás také zaujmou modré hadice FLEXO, leštěná rozpěrná tyč a víko ventilů, kryt okolí motoru z karbonu, černě lakované nádržky, chromovaný vzduchový filtr a odvětrávání hlavy válců od K&N. V neposlední řadě zde také najdeme olejový chladič MOCAL, manuální ovládání větráku chladiče a dokonce i ostřik chladiče vodou. Agregát nám v této sestavě poskytne slušných 109 koní a 132 Nm točivého momentu.[ad][/ad]

O stabilitu celého díla se starají upravené tlumiče HP Sporting special, které se zaslouží o snížení 60 a 40 mm. Felicie stojí na kolech z Porsche Turbo o rozměrech 8×17 ET47, které jsou na rozšiřovacích podložkách o rozměrech 35 a 65 mm. Na disky jsou navlečeny gumy Dunlop 9090 205/40 R17. Podběhy, byly nalakovány modře a o brzdnou sílu se starají kotouče Brembo společně s destičkami Ferodo DS2000, které jsou chlazeny přívodem studeného vzduchu.

Když konečně nahlédneme do interiéru, tak zde najdeme sedadla SPRACO SPRINT a také bezpečnostní pásy SPARCO. Palubka společně s lištami dveří byly vyvedeny v matné oranžové. Celý kokpit je vyztužen homologovanou ochranou klecí. Volant OMP 320 mm je stejně, jako řadička SPARCO T-REX z broušené kůže. Pedály jsou karbonové a stejně, jako obě helmy pro posádku jsou od SPARCO. Na nášlapech najdeme logo RRS a ve voze jsou také ochranné sítě SANDTLER. Mezi další výbavu spadá nová přihrádka na DVD přehrávač a zásobník na CD a DVD. Budíky jsou polepeny bíle a disponují duralovým lemováním. Kromě, klasických budíků, jsou tu ještě ukazatele teploty a tlaku oleje, teploty chladicí kapaliny, voltmetr a otáčkoměr, u kterých si můžete zvolit barvu podsvícení a které se nacházejí před spolujezdcem, tam kde býval kastlík. Motor nastartujete tlačítkem a v případě nehody máte k dispozici dva hasicí přístroje.

A teď samostatný odstavec pro zadní část vozu, která je napěchovaná Sony Audio sestavou. Do tohoto celku spadá CD a MP3 přehrávač CDX-GT700D, DVD přehrávač MEX-R1, v palubce zabudovaný LCD monitor XVM-F65. Co se repra týče, tak od toho tu jsou reproduktory v předních dveřích XS-HT170SN, reproduktory ve středovém panelu XS-HT130SN, dále pak dva basové reproduktory za předními sedadly XS-L102P5S s uzavřenými čtrnácti litrovými boxy. V šikmé konstrukci najdeme XS-HT170SN a XS-HT130SN a máme tu i dva subwoofery 15‘‘ XS-L152P5S s šedesátilitrovými boxy, vedle, kterých jsou zde i dva bassreflexy. Na rozpěrné tyči zadních tlumičů, se usídlil druhý zabudovaný LCD monitor XVM-F65. Zesilovače tu jsou také a to v následující sestavě: dvoukanálový zesilovač XM-SD22X, tři čtyřkanálové zesilovače XM-SD46X a dva jednokanálové digitální zesilovače XM-SD61X. V pátých dveřích najdeme čtyři reproduktory XS-HT170SN, mezi sedadly se potom objevuje High END kapacitor Carpower CAP-50HEX 5-Farad. O energii pro tuhle hudební sestavu se stará baterie OPTIMA YELLOW TOP, a o propojení pak power kabely Carpower Silverline. A nakonec klemy baterie, pojistková pouzdra, signálové a video kabely od Rockford Fosgate.

Asi netřeba říkat, že všechny tyhle úpravy museli zabrat ohromnou dávku času a ještě větší dávku peněz, takže ať už se zrovna Vám do vkusu trefily nebo ne určitě si zaslouží nás respekt. My Vám přejeme, aby se vám upravování Vašich miláčků i v této ne úplně příznivé době dařilo a aby vám auta stále dělala radost.